Here I am now, roots, nutrients beneath my feet, branches opening above my head, in the shadows of inspirations, twisted, exciting, unpredictable timeless things. What would growing have been like without Mike Absalon, art teacher, it’s time for art. Juan Genovés put me on the right track. No time to take a deep breath, tripping up over the beautiful black vinyl of The Velvet Underground, landing in Andy Warhol, Lou Reed and John Cale and company. Serious Pop Art, serious Pop Music. Godard. Saturated film colours. Brakhage. Paint, and you are still steadying yourself when flower the timeless acid wit of William S. Burroughs, the acid vision of Francis Bacon, the claustrophobia of Paul Auster, the timely analysis of A. C. Grayling, scenes from Shakespeare and millions of other blossoms that come, have come, and will come, year in, year out.
Aquí estoy ahora, raíces, nutrientes bajo mis pies, ramas que se abren sobre mi cabeza, en las sombras de la inspiración, retorcidas, excitantes, impredecibles, atemporales. ¡Qué habría sido de mí sin Mike Absalon, profesor de arte, es la hora del arte. Juan Genovés me puso en la buena pista. Sin tiempo para respirar hondo tropecé con el bello vinilo negro de los Velvet Underground, con Andy Warhol, Lou Reed y John Cale y compañía. Arte Pop serio, auténtica Music Pop. Godard. Colores intensos de película. Brakhage. Pinta y busca el equilibrio mientras el eterno ingenio corrosivo de William S. Burroughs la visión ácida de Francis Bacon, la claustrofobia de Paul Auster, el oportuno análisis de A. C. Grayling florecen, escenas de Shakespeare y muchas otras flores que vienen, vinieron, y vendrán, año tras año.